Ügyintézéshez szükséges azonosítás
Ügyintézés esetén – legyen szó személyes, online vagy telefonos csatornáról - közös érdekünk, hogy csak az arra jogosult személy járhasson el az adott fogyasztási helyhez kapcsolódóan, mégpedig a lehetőség szerinti legrövidebb idő alatt.
A gyorsabb ügyintézéshez javasoljuk az alábbi azonosítók előkészítését, melyekre ügytípustól függően lehet szükség:
- felhasználó azonosító
(a villamosenergia számla 1. oldalán található) - vevő/fizető azonosító
(a számla 3. oldalának bal felső sarkában található) - fogyasztásmérő azonosító (mérő gyártási száma)
(a számla 3. oldalán látható a Számlarészletező részben) - mérési pont azonosító
(a számla 3. oldalán látható a Számlarészletező részben)
Amennyiben ön lakossági fogyasztó, további kérdés esetén kérjük, tekintse meg egyetemes szolgáltatója letölthető számlamagyarázóját, amely az alábbi linken érhető el.
Mire figyeljen, ha számlája érkezik tőlünk online, e-mailben?
- Mindig ellenőrizze a számlán lévő adatokat, hogy valóban megegyeznek-e az Ön azonosítóival.
- Online számlafizetésnél az online ügyfélszolgálaton keresztül mindig az eloszto.elmu.hu szerepeljen a böngésző címsorában.
Hogyan ismerheti fel az adathalászat próbálkozást és mit tehet ellene?
- Fontolja meg, hogy vár-e a címzettől csatolmányt.
- Válasszon erős jelszót az e-mail fiókjához, ami kis- és nagybetűt, valamint számot is tartalmaz.
- Mi nem vagyunk jogosultak adóvisszatérítést fizetni.
- Bizalmas adatokat nem kérünk e-mailben.
- Gyanús levél esetén ne kattintson a hivatkozásra.