Így tudod megnézni, hogy áramszünet esetén tud-e az E.ON már a hibáról
2023.02.04.

A szélsőséges időjárás, a viharos szél az ország több területén okoz áramszünettel járó meghibásodásokat. Kollégáink megerősített létszámmal folyamatosan dolgoznak a hibák elhárításán. A kialakult helyzet miatt hibabejelentő vonalainkon is jelentősen megnövekedett a bejövő hívások száma, ezért előfordulhat, hogy a telefonos ügyfélszolgálatunk nehezebben érhető el. Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy minden esetben kell-e hívni a hibabejelentő vonalunkat, vagy meg tudjátok-e ti is nézni, hogy az E.ON tud-e már róla és folyamatban van-e a javítása.
1. Először ellenőrizd otthon a villanyórát és a biztosítékot!
Ha áramszünet van, először mindig otthon érdemes ellenőrizni, hogy minden rendben van-e. Minden lakásban van egy biztosítékdoboz. Elsőként azt célszerű megnézni, hogy nem ment-e ki valamelyik biztosíték.

A következő lépés, hogy a mérőnél felszerelt központi kapcsolót is ellenőrizni kell, hogy bekapcsolt állapotban van-e.

2. Ellenőrizd az eon.hu weboldalon az áramszüneti térképet!
Ha otthon a kismegszakítónál és az ingatlanon belül minden rendben van, akkor az eon.hu weboldalon érdemes ellenőrizni, hogy az E.ON tud-e már a hibáról.
A folyamatos szolgáltatás biztosítása és a gyors hibaelhárítás ugyanis kiemelt fontosságú egy energiaszolgáltató esetében, ezért is működtet az E.ON számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálatot a nagy- és középfeszültségű hálózaton és a transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelésére. Ez a több mint két évtizede működő rendszer néhány évvel ezelőtt kiegészült a kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel, amelynek legfontosabb adatai megjelennek a weboldalunkon az áramszüneti térképünkön is.

A térkép úgy működik, hogy minden piros mutató egy-egy nagyobb központi hibát, vagy üzemzavart mutat, amely egyszerre egész településeket vagy településrészeket érint. Így pár kattintással te is meg tudod nézni, hogy érinti-e olyan nagyobb üzemzavar a településedet, amiről már tud az E.ON, és aminek a javítása már folyamatban van. Ha találsz ilyet, akkor nincs teendőd, hiszen az E.ON szerelői már dolgoznak az üzemzavar mielőbbi elhárításán.
Fontos tudni, hogy a térképen nem a hibabejelentő vonalunkon bejelentett hibák szerepelnek, hanem azok a főleg a középfeszültségű hálózatot érintő nagyobb meghibásodásokat tartalmazzák, amelyek egyszerre egész településeket vagy településrészeket érintenek. A bejelentett egyéb hibákról is tudunk természetesen, és kollégáink hamarosan ott is helyre fogják állítani a szolgáltatást.
Azt is érdemes megnézni, hogy az utcánkban más lakásokban „ég-e a villany”. Ha például egy sokemeletes társasházban lakunk, és az egész tömbben áramszünet van, akkor szinte egész biztos, hogy valaki már bejelentette a hibát, nem feltétlenül kell tehát nekünk is hívnunk a hibabejelentő vonalat, a segítség valószínűleg enélkül is hamarosan érkezik. Az E.ON áramhálózati munkatársai ugyanis priorizálják a hibákat, és az egyszerre sok ügyfelet érintő hibákat kiemelten kezelik.
3. Akkor hívd az E.ON hibabejelentő vonalát, ha a fentiek nem vezettek eredményre
Ha a fentiek alapján úgy látod, hogy elképzelhető, hogy az E.ON még nem tud a hibáról, akkor célszerű hívni az E.ON hibabejelentő vonalát, ami éjjel-nappal elérhető.
A hibabejelentő vonalunk száma
- a dél-dunántúli régióból érkező hívások esetén 06-80-20-50-20,
- az észak-dunántúli régió esetén 06-80-533-533,
- budapesti és Pest megyei hiba esetén +36 80/38-39-40.

Nézd meg az áramszüneti teendőkről készült videónkat is: