no_image
 
 
 

Hogyan használd a drivE.ON app-ot?

Ellenőrizd, zöld-e a jelzőlámpa!

Ellenőrizd, hogy a státusz jelző lámpa zölden világít-e a töltéshez kiválasztott töltőpontnál!  Amennyiben a csatlakozó feletti fényjelzés pirosan, vagy nem világít, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a 06 80 / 200 879 telefonszámon!

Csatlakoztasd a töltőkábelt!

Csatlakoztasd saját vagy a töltőberendezés töltőkábelét a leállított és parkolóállásban lévő autódhoz. 

Indítsd el az applikációt!

Indíts el az app-ot és válaszd ki az app-ban a megfelelő töltőoszlopot az azon található sorszám alapján, majd a használni kívánt töltőpontot az egyedi azonosítója alapján.

Jelezd meddig használod a töltőpontot!

Jelezd az app-ban a következő felhasználónak, hogy várhatóan meddig használod a kiválasztott töltőpontot!

Indítsd el a töltést!

A kiválasztott töltőponton indítsd el a töltést az applikáció segítségével!

A töltést alatt ne húzd ki a töltőkábelt!

 A csatlakozó feletti zöld jelzőfény kék színre vált, ezzel jelezve a töltés indulását. A töltés alatt a jelzőfény folyamatosan kéken világít és a töltőkábelt a töltőberendezés lezárja. A töltés ideje alatt ne húzd ki a töltőkábelt a töltőberendezésből!

Kövesd nyomon a töltés folyamatát!

Az applikációban nyomon követheted a töltési időt és a leadott energiát. A töltés leállítása az applikáción keresztül a „Leállítás” gomb megnyomásával történik. 

Leállíthatod a töltést!

A töltés befejezése után húzd ki a töltőkábelt a gépjárműből. Amennyiben a berendezés szerelt töltőkábellel rendelkezik, helyezd vissza azt a berendezésen lévő csatlakozóba. Amennyiben saját töltőkábelt használtál a töltéshez, ne felejtsd el azt magaddal vinni. 

Hagyd el a parkolóhelyet!

Kérjük, hagyd el a parkolóhelyet, hogy más villanyautós számára is rendelkezésre álljon!

 
 
 

Várjuk véleményed, észrevételed

Az applikáció tovább fejlesztésén, új funkciók beépítésén folyamatosan dolgozunk. Várjuk véleményedet, észrevételeidet az emobilitas@eon.hu email címen, hogy tovább fejleszthessük szolgáltatásunkat és az elektromosautó-töltés még felvillanyozóbb élmény lehessen!

 
 
 

Applikáció használattal kapcsolatos kérdések

Kérjük, indítsd újra a telefonod, majd ezt követően az applikációt, illetve ellenőrizd, hogy van-e elérhető frissítés az app-hoz.

Ellenőrizd a spam/kéretlen üzenetek mappában. Ha nem találod ott sem, akkor használd a jelszóemlékeztetőt. Ha a probléma ezután is fennáll, akkor keresd ügyfélszolgálatunkat a 06 80 / 200 879-es telefonszámon.

Igen, más szolgáltatók töltőit is látod, de pontos információt a töltőkkel kapcsolatban csak az E.ON-os töltőkről tudunk biztosítani, és a töltés indítása is csak E.ON-os töltőre lehetséges.

Töltőpont típusa és darabszáma, szabad töltőpontok, pontos cím, ár és útvonalterv.

Igen, ehhez használd az applikáció szűrő beállításait is, valamint a jobb felső sarokban található kereső funkciót.

A profil oldal „Töltési előzmények” menüpontban.

Azt jelenti, hogy az általad kiválasztott töltőn már tölt egy felhasználó és Ő a képernyőn látható idő alatt fejezi be várhatóan a töltést. A felhasználó által megadott foglaltsági információ tájékoztató jellegű.

Ellenőrizd a szűrőidet. Ha ezután sem jelenik meg, akkor hívd az ügyfélszolgálatot.

Töltés indítás előtt tudod engedélyezni vagy letiltani az üzenetek fogadását. Tiltásra a későbbiekben, például töltés során is van lehetőséged.

Üzenetküldésre minden regisztrált felhasználónak lehetősége van, abban az esetben, ha a másik fél is engedélyezi az üzenetek fogadását. Két esetben jelenik meg az üzenetküldési lehetőség a töltőadatlapon (ha a felhasználó hozzájárult az üzenetek fogadásához):

  • ha éppen töltést végez egy felhasználó, akkor a többi felhasználó üzenetet tud részére küldeni,
  • a töltést már befejezte a felhasználó, de a töltés lezárását követően maximum 180 percig van lehetőség a megkezdett üzentek befejezésére, új üzenetváltás pedig a töltés lezárását követő 120 percben kezdeményezhető, addig amíg szabad a töltő.

 

Nincs korlátozva.

Maximum 160 karakter szóközökkel.

Ez azt jelenti, hogy az a felhasználó, akivel épp üzeneteket váltottál, már nem szeretné folytatni a beszélgetést, ezért kilépett a beszélgetésből.

Jelezd a felhasználó felé, hogy számodra nem elfogadható a stílus, amit használ. Amennyiben ezen nem változtat, akkor az üzenet balra húzásával bármikor kiléphetsz a beszélgetésből és letilthatod az adott felhasználót.

A beszélgetéseket az E.ON nem moderálja, nem tárolja, felelősséget nem vállal a tartalmukért.

 
 
 

Töltőoszlop használattal kapcsolatos kérdések

A drivE.ON applikáció számos kényelmi funkciót tartalmaz a korábbi manuális töltéshez képest, mely megkönnyíti és tervezhetőbbé teszi töltéseidet, így minimálisra csökkentheted annak esélyét, hogy másik felhasználóval találkozol a töltés során.

A jelenlegi járványügyi helyzet szempontjából az alábbi új funkciók használatát javasoljuk: 

  • töltő foglaltsági állapotának figyelése az app-ban
  • töltés előtt állítsd be, hogy mennyi ideig használod a töltőt és
  • kérhetsz értesítést felszabadult töltőről. 

Mindig tájékozódj mielőtt elindulnál tölteni, hogy a kiválasztott töltőpont szabad-e, vagy éppen mikor szabadul fel.

Amennyiben mégis találkozol a töltő közelében másik felhasználóval, kérjük, hogy mindenkitől tarts legalább 2 méter távolságot a töltés során. Viselj védőkesztyűt vagy a töltő használata előtt és után is alaposan fertőtlenítsd a kezed, mielőtt bármilyen használati tárgyat megérintenél.

AC töltések során a töltőkábelt a berendezés automatikusan reteszeli, majd a töltés végeztével feloldja. A csatlakozó feletti ledek fényének kékről zöldre váltása gyakran nem esik egybe időben a retesz feloldásával. A feloldásakor jellegzetes motorhang hallható a csatlakozó felől. Kérjük, ezt mindenképpen várd meg, mert a kábel erőteljes kihúzása ezt megelőzően a töltőberendezés meghibásodásához és a töltőkábeled beszorulásához vezethet!

Kérjük, hívd a 06 80 / 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat! A töltő beazonosításához kérni fogjuk a töltőoszlop és töltőpont számát is, melyeket a töltőről kell majd leolvasnod. 

Kérjük, hívd a 06 80 / 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat!

A töltés a korábbi manuális használat helyett csak applikáción keresztül vezérelhető, töltsd le a drivE.ON applikációt és regisztrálj.

A drivE.ON ügyfélszolgálatunkat keresd a 06 80/ 200 879-es telefonszámon.

zöld – szabad töltőpont

piros – hiba a töltőponton

kék – folyamatban van a töltés

Kérjük, hívd a 06 80 / 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat!

Ha az app-ban és fizikailag is megszakad a töltés, akkor kérjük, 

  •  indítsd újra a töltést, 
  • hibaüzenet esetén, hívd a 06 80/ 200 879-es telefonszámon ügyfélszolgálatunkat.

Abban az esetben, ha az applikációban megszakad a töltés, de fizikailag még továbbra is folyamatban van, akkor:

  • AC töltőn indított töltés esetén az autó oldaláról állítható le a töltés, 
  • DC töltőn indított töltés esetén kérjük, hívd az ügyfélszolgálatot.

DC csatlakozókon szerelt kábel van, AC töltő esetén saját kábelt kell használni.

 
 
 
 
 
 

Fizetési folyamat

Az aktuális árat megtalálja az app-ban, eon.hu/driveon oldalon és a töltőkön is.

  • A töltés elindításához szükséges egy bankkártya előzetes regisztrációja, amely a Simple Pay oldalán fog megtörténni, melyre az App átirányít. Ezután a töltésindítás képernyőn a számlázási címhez hasonló módon kiválasztható a terhelendő bankkártya, ugyanakkor az ingyenesen igénybevehető drivE.ON töltőkön a töltés indítása regisztrált bankkártya nélkül is lehetséges.

  • Havi elszámolás esetén a havi töltésekről egy összesítő elektronikus számla készül, amit egy összegben, átutalással kell kifizetni.  

Bankkártyával kapcsolatos tudnivalók

A „Bankkártyáim” menüben, mely három felületről érhető el:

  • Főmenü

  • Értesítő képernyő

  • Töltés indítás képernyő 

A bankkártya hozzáadása gomb megnyomásával a Simple Pay felületen egy „próbaterhelésre” kerül sor (100 Ft-os zárolás, mely a sikeres regisztráció után feloldásra is kerül, ennek az összegnek a bankszámla aktív egyenlegre való visszakerülése azonban bankfüggő, így 1-2 munkanapot igénybe vehet). Első kártya regisztrációja esetén ez lesz az alapértelmezett kártya.

A „Bankkártyáim” menüponton belül a módosítandó/törlendő kártya balra húzásával elérhető két funkció valamelyikével lehetséges ezt megtenni. Lejárt kártya esetén csak a törlési funkció elérhető. Folyamatban lévő töltés során nem lehetséges a bankkártyák törlése.

Bármennyi.

  • A kártya ügyfél által adott elnevezését

  • A bankkártya számának utolsó 4 karakterét

  • A kártya lejárati dátumát hó/év formátumban

Azonnali /eseti fizetés (regisztrált bankkártyával)

Ezzel a fizetési móddal a töltés díja közvetlenül a töltés után, az app-ból elérhető Simple pay rendszeren keresztül kerül kifizetésre, bankkártyával.

Befizetésre váró tétel

Ha valamilyen okból kifolyólag sikertelen volt a töltést követő fizetési tranzakció, úgy az első sikertelen próbálkozást követően 5 napig, naponta 1 alkalommal az E.ON megkísérli terhelni a töltés díját a bankszámla egyenlegén. Ha ez a folyamat is sikertelenül zárul, egy „Befizetésre váró tételek” elnevezésű menüpont jelenik meg a főmenüben, amin keresztül 15 napig az applikációból bankkártyával rendezhető a ki nem fizetett tétel. 

Lejárt (15 napon túli) tartozást már nem lehet az applikáción belül kifizetni, a tartozás rendezéséhez az „Ügyfélszolgálat” menüponton belül a „Lejárt tartozás befizetése” opciót választva lehetőség van felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálati munkatársakkal, akik tájékoztatnak a számlaszámról amire utalni lehet, valamint a közlemény szükséges tartalmát is ismertetik. 

Havi elszámolás

A havi elszámolás igénybevételére 3 sikeresen kifizetett töltést követően van lehetőség akkor, ha nincs fennálló, nyilvántartott befizetésre való tételed. Az app-on keresztül tudod indítani az igénylést, valamint azonosítás is szükséges a „Számlázás és fizetés” oldalon leírtak szerint (pl. a fizetési folyamat, ill. a teendők megtekintéséért).

A havi elszámolási mód igénylésekor a nem E.ON ügyfeleknek regisztrálniuk kell az online ügyfélszolgálatra és a továbbiakban azon keresztül intézhetik ügyeitek, a számlát is elektronikusan kapják meg. 

A töltésekről külön számlát fogsz kapni, mely számla tartalmazni fogja az adott elszámolási időszakban indított töltéseidet.

Az elszámolási időszak minden hónapban az adott hónap első és utolsó napja között van. Kinyomtatott számlát nem küldünk postai úton, hanem mindig az online ügyfélszolgálati oldalra kerül feltöltésre. Az új számláról a portál email-es értesítést küld. 

Vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálati munkatársainkkal, akik beállítják az elszámolási módot. Fizetős töltőoszlopon a töltéshez szükséges bankkártyát beregisztrálnod, amennyiben azt még nem történt volna meg korábban az alkalmazásban.

Kuponok és utalványok

A kuponok az E.ON-tól, az utalványok partnereinktől kaphatók. 

A kuponok/utalványok rögzítése az applikációban található „Kuponjaim” menüpontban lehetséges. Ezt követően a töltés megkezdése előtt kell kiválasztani a felhasználni kívánt kupont/utalványt. 

Fontos, hogy a kupont/utalványt az érvényességi idején belül lehet felhasználni az E.ON töltőkön.

Egy töltésnél egy kupon vagy utalvány vehető igénybe.

Ha a töltés értéke nem éri el a kiválasztott kupon értékét, akkor a kupon teljes értéke felhasználásra kerül.

Az utalvány akkor használható fel, ha annak értéke eléri vagy meghaladja a fizetendő összeget. Ha a töltés értéke nem éri el a kiválasztott utalvány értékét, akkor az utalvány nem használható fel az adott töltés során.