Mérőállás diktálás

Utolsó változás: 2021 05. 12.

Milyen esetben diktálhat automata csatornán mérőállást?

Ha jelenleg diktálós elszámolás módban van a szerződése, vagy ha havonta bediktált valós mennyiség alapján szeretné számláit kapni.

Mikor kell diktálnia?

A diktálásra meghatározott időszakban van lehetőség, ezt az időszakot az előző havi részszámláján is megtalálja.
Ha rendelkezik regisztrációval Online ügyfélszolgálatunkon, akkor a eon.hu/ugyintezes oldalon értesítést is kérhet a diktálási időszakról, a Beállítások/Értesítések, adatkezelési nyilatkozat menüpontban

Ki intézheti a diktálást?
  • Szerződő fél
  • Meghatalmazott
  • PIN kóddal rendelkező fél
Diktáláshoz kapcsolódó nyomtatványok
  • Meghatalmazás
Hogyan diktálhat?
  1. Kérjük, töltse le az E.ON Ügyfélszolgálat alkalmazást, amelyhez honlapunkon a Fényképes leolvasás egyszerűen menüben talál segítséget.
  2. Az applikációba az online ügyfélszolgálati regisztrációjával (e-mail cím, jelszó) tud belépni.
  3. A belépést követően a kezdő oldalon megadhatja mérőállását fényképesen vagy manuálisan.

Hasznos tudnivaló: ezzel a lehetőséggel az éves személyes leolvasást is kiválthatja.

Lépjen be fiókjába az eon.hu/ugyintezes oldalon vagy regisztráljon, ha még nem tette.

  1. A belépést követően a kezdőoldalon megadhatja mérőállását. A diktálási mező csak diktálási időszakban jelenik meg a főoldalon.
  2. Írja be az aktuális mérőállását a mezőbe, majd kattintson a Rögzítés gombra.
 
 
 

Hasznos tudnivaló: a kiválasztott felhasználási helyre vonatkozó korábbi mérőállás adatokat megtekintheti és letöltheti a Korábbi mérőállások linkre kattintva.

  • Vezetékes telefonról hívja a 06 80 / 210 211 (díjmentesen hívható) telefonszámot.
  • Mobiltelefonról hívja a 06 30 / 344 9488 (normál díjas) telefonszámot.
    A telefonszámok 0–24 elérhetőek.

A hívásban a következő adatokat kell megadnia a telefon nyomógombjainak segítségével:

  1. Felhasználó azonosító – számlája első oldalán található 10 jegyű azonosító.
  2. Mérőóra gyári számának utolsó 6 számjegye.
  3. Aktuális mérőállás, egész értékig.
  • Küldjön SMS-t a 06 30 / 344 4999 (normál díjas) telefonszámra, mely 0–24 elérhető.
    Üzenetében a következő adatokat küldje el, egymástól szóközökkel elválasztva

  • m – ez jelöli, hogy mérőállás rögzítéséről van szó.
  • Felhasználó azonosító – számlája első oldalán található 10 jegyű azonosító.
  • Mérőóra gyári számának utolsó 6 számjegye.
  • Aktuális mérőállás, egész értékig.

Több mérő esetén az egyes mérők mérőállásait külön SMS-ben, de egy naptári napon belül küldje el!

Ráfordított idő: ennyi idő szükséges az igény eljuttatáshoz (pl. e-mail küldés, levél írása, utazás, telefonhívás, nyomtatvány kitöltés)
Átfutási idő: az az idő, amely az igény beérkezésétől a válaszadásig tart.

 
 
 
 
 
 

Honnan tudhatom, hogy sikeres a diktálás?

Mindegyik csatornán visszaigazolást kap arról, hogy a mérőállás rögzítése sikeresen megtörtént.

 
 
 

Mi a teendő, ha egyéb ok miatt szeretne mérőállást beküldeni?

Az alábbi esetekben van lehetősége a megadott csatornákon keresztül mérőállást diktálnia:

  • Ha diktálós elszámolásban van a szerződése, de sikertelen volt a diktálási kísérlete.
  • Ha diktálós elszámolás módban van szerződése, de átalány számlázás újraindítását kéri.
  • Ha egyéb ok miatt szeretne mérőállást diktálni: bérlőváltás, nyaraló elszámolása.
Hogyan intézheti?

Elérhető H-P: 9.00-16.00 óra között. Belépést követően videó hívás során intézheti ügyét. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a rendszer az alábbi böngészőket támogatja:

  • Android: Google Chrome 59 vagy újabb
  • iOS: Safari
  • Windows operációs rendszer: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge 15+
  • MacOS: Safari

Igényét küldje el nekünk az araminfo@eon.hu e-mail címre. A módosításhoz kérjük adja meg felhasználó azonosítóját, a felhasználási hely címét, a mérő gyártási számát és állását.

  • Mobiltelefonról: 06 20/30/70/ 459 9600
    H-K-Cs-P: 8.00-18.00; Sze: 8.00-20.00
  • Vezetékes telefonról: 06 52/ 512 400
    H-K-Cs-P: 8.00-18.00; Sze: 8.00-20.00

Kérését, az alábbi levelezési címre küldje meg:
E.ON Ügyfélszolgálat
7602 Pécs, Pf. 197 

Ráfordított idő: ennyi idő szükséges az igény eljuttatáshoz (pl. e-mail küldés, levél írása, utazás, telefonhívás, nyomtatvány kitöltés)
Átfutási idő: az az idő, amely az igény beérkezésétől a válaszadásig tart.

 
 
 

Kapcsolódó nyomtatványok

 
 
 

Gyakori kérdések