Mérőállás diktálás

Utolsó változás: 2022. 08. 16.

Diktált mérőállás a számlán

Fontos információ, hogy a 2022. augusztus 1-jei árváltozás miatti rendkívüli diktáláskor megadott mérőállás nem minden esetben szerepel a lakossági ügyfelek részére a napokban megküldött számlában, azonban azt az MVM mindenképpen figyelembe veszi, és legkésőbb az éves leolvasást követően megjelenik az elszámolószámlában. Ezzel is szavatolva azt, hogy mindenki csak az elfogyasztott energiamennyiség után fizet. További részletek az MVM weboldalán olvashatók. 

 

https://www.mvmnext.hu/lakossagirezsi/gyakorikerdesek-aram#diktalas

Milyen esetben diktálhat automata csatornán mérőállást?

Ha jelenleg diktálós elszámolás módban van a szerződése, vagy ha havonta bediktált valós mennyiség alapján szeretné számláit kapni.

Mikor kell diktálnia?

A diktálásra meghatározott időszakban van lehetőség, ezt az időszakot az előző havi részszámláján is megtalálja.
Ha rendelkezik regisztrációval Online ügyfélszolgálatunkon, akkor a eon.hu/ugyintezes oldalon értesítést is kérhet a diktálási időszakról, a Beállítások/Értesítések, adatkezelési nyilatkozat menüpontban

Ki intézheti a diktálást?
  • Szerződő fél
  • Meghatalmazott
  • PIN kóddal rendelkező fél
Diktáláshoz kapcsolódó nyomtatványok
  • Meghatalmazás
Hogyan diktálhat?
  1. Kérjük, töltse le az E.ON Ügyfélszolgálat alkalmazást, amelyhez honlapunkon a Fényképes leolvasás egyszerűen menüben talál segítséget.
  2. Az applikációba az online ügyfélszolgálati regisztrációjával (e-mail cím, jelszó) tud belépni.
  3. A belépést követően a kezdő oldalon megadhatja mérőállását fényképesen vagy manuálisan.

Hasznos tudnivaló: ezzel a lehetőséggel az éves személyes leolvasást is kiválthatja.

Lépjen be fiókjába az eon.hu/ugyintezes oldalon vagy regisztráljon, ha még nem tette.

  1. A belépést követően a kezdőoldalon megadhatja mérőállását. A diktálási mező csak diktálási időszakban jelenik meg a főoldalon.
  2. Írja be az aktuális mérőállását a mezőbe, majd kattintson a Rögzítés gombra.
 
 
 

Hasznos tudnivaló: a kiválasztott felhasználási helyre vonatkozó korábbi mérőállás adatokat megtekintheti és letöltheti a Korábbi mérőállások linkre kattintva.

  • Vezetékes telefonról hívja a 06 80 / 210 211 (díjmentesen hívható) telefonszámot.
  • Mobiltelefonról hívja a 06 30 / 344 9488 (normál díjas) telefonszámot.
    A telefonszámok 0–24 elérhetőek.

A hívásban a következő adatokat kell megadnia a telefon nyomógombjainak segítségével:

  1. Felhasználó azonosító – számlája első oldalán található 10 jegyű azonosító.
  2. Mérőóra gyári számának utolsó 6 számjegye.
  3. Aktuális mérőállás, egész értékig.
  • Küldjön SMS-t a 06 30 / 344 4999 (normál díjas) telefonszámra, mely 0–24 elérhető.
    Üzenetében a következő adatokat küldje el, egymástól szóközökkel elválasztva

  • m – ez jelöli, hogy mérőállás rögzítéséről van szó.
  • Felhasználó azonosító – számlája első oldalán található 10 jegyű azonosító.
  • Mérőóra gyári számának utolsó 6 számjegye.
  • Aktuális mérőállás, egész értékig.

Több mérő esetén az egyes mérők mérőállásait külön SMS-ben, de egy naptári napon belül küldje el!

Ráfordított idő: ennyi idő szükséges az igény eljuttatáshoz (pl. e-mail küldés, levél írása, utazás, telefonhívás, nyomtatvány kitöltés)
Átfutási idő: az az idő, amely az igény beérkezésétől a válaszadásig tart.

 
 
 
 
 
 

Honnan tudhatom, hogy sikeres a diktálás?

Mindegyik csatornán visszaigazolást kap arról, hogy a mérőállás rögzítése sikeresen megtörtént.

 
 
 

Mi a teendő, ha egyéb ok miatt szeretne mérőállást beküldeni?

Az alábbi esetekben van lehetősége a megadott csatornákon keresztül mérőállást diktálnia:

  • Ha diktálós elszámolásban van a szerződése, de sikertelen volt a diktálási kísérlete.
  • Ha diktálós elszámolás módban van szerződése, de átalány számlázás újraindítását kéri.
  • Ha egyéb ok miatt szeretne mérőállást diktálni: bérlőváltás, nyaraló elszámolása.
Hogyan intézheti?

Igényét küldje el nekünk az araminfo@eon.hu e-mail címre. A módosításhoz kérjük adja meg felhasználó azonosítóját, a felhasználási hely címét, a mérő gyártási számát és állását.

  • Mobiltelefonról: 06 20/30/70/ 459 9600
    H: 8.00-20.00; K-Sze-Cs-P: 8.00-18.00
  • Vezetékes telefonról: 06 52/ 512 400
    H: 8.00-20.00; K-Sze-Cs-P: 8.00-18.00

Kérését, az alábbi levelezési címre küldje meg:
E.ON Ügyfélszolgálat
7602 Pécs, Pf. 197 

Ráfordított idő: ennyi idő szükséges az igény eljuttatáshoz (pl. e-mail küldés, levél írása, utazás, telefonhívás, nyomtatvány kitöltés)
Átfutási idő: az az idő, amely az igény beérkezésétől a válaszadásig tart.

 
 
 

Kapcsolódó nyomtatványok

 
 
 

Gyakori kérdések