2019.04.03 / E-mobilitás

Retro EV – az elektromos autózás, mint életérzés

Miközben az az elektromos autózásról nagyon sokan még főleg jövő időben szoktak beszélni, azért már a jelen sem kevésbé lenyűgöző. Németországban, Würzburg és Nürnberg között, az A3-mas autópálya 76-os kijáratánál, a geiselwindi pihenőnél nem csak három gyorsétterem és egy hagyományos benzinkút található, hanem valami egészen új és látványos létesítmény is.

Villámgyors elektromostöltő állomás

Ez az E.ON első saját villámgyors elektromosautó-töltő állomása, amelyet a tervek szerint továbbiak is követnek majd a jövőben. A geiselwindi állomás töltőoszlopai bármilyen elektromos autómodellt ki tudnak szolgálni, a lehető legnagyobb teljesítményükkel a jövőbeni igények kielégítésére is alkalmasak.
 

Itt áll meg Michael M. Richardson is feltölteni az elektromos autóját, ami egy igazi különlegesség: egy 1956-os MG MGA, amelyet a saját cége, a Retro-EV alakított át elektromos hajtásúvá. Az eredetileg amerikai származású Richardson éppen egy klasszikus autóbemutatóról érkezik az angliai Birminghamből, és miközben pár helyen letörli az oldtimerét, nem kis büszkeséggel kezd el mesélni róla. A futurisztikus kinézetű töltőállomás eközben igazi kontrasztot képez a klasszikus jármű nagyon angolos zöld színéhez, a króm-, fa- és bőrborításhoz.
 

Benzinesből elektromossá lett oldtimerek

Első pillantásra az autó nem különbözik a belső égésű motorral rendelkező MG-től. sőt második pillantásra sem. Ahogy Richardson elmagyarázza, az volt az igazi kihívás, hogy kitalálják, milyen lett volna az MGA, ha a mai technológia akkor is elérhető lett volna, amikor az ötvenes években Birminghamben megtervezték és megépítették az autót, beleértve a Richardson kedvenc funkcióját, a James Bond frontrácsot, amelyet Richardson most egy elegáns csuklópánt segítségével nyit fel. Alatta található egy CHAdeMO töltőport, amelyen keresztül az MGA 20 perc alatt elegendő energiát vehet fel egy további 150 km-es utazáshoz. Emellett az MG egy másik töltési opcióval is rendelkezik - egy hátsó fedél alatt lévő T2-AC 230 V-os töltővel, pontosan ott, ahol az üzemanyagtartály töltőnyaka volt az eredeti benzines változatban volt.
 

Richardson megfogalmazása szerint a Retro-EV vállalkozásának víziója az oldimerek műértő átalakítása a mai legmodernebb elektromos meghajtású járművekké. Ahogy fogalmaz, ez nem a belső égésű motorok elleni tiltakozás, hanem sokkal inkább tisztelgés az 1950-es, 60-as és 70-es évek négy keréken járó műalkotásai előtt.  Ahogy elmeséli, az elektromos meghajtásúvá átalakított oldtimereket vezetni valami elképesztő érzés: a hajat lobogtató menetszél, a hangok és illatok egyvelege egy olyan élményt jelent, ami valami teljesen új: ez már a minőségről, a környezetért és az embertársainkért érzett felelősségről, valamint a kifinomult dolgok megosztásáról szól.  
 

„Nem az számít, hogy valami a mienk legyen. Hanem hogy tegyünk is valamit a változásért” – fogalmaz zárásképpen.

Töltsük együtt a jövőt

Tisztább környezet, kisebb zaj és egyéb szennyezés, biztonságosabb közlekedés – az E.ON célul tűzte ki, hogy az ügyfeleinknek egy iránymutató, komplex, modern és kényelmes szolgáltatást nyújtsunk Magyarországon is.

Az E.ON hazánkban is teljes palettáját biztosítja az elektromobilitáshoz szükséges szolgáltatásoknak vállalkozások és önkormányzatok számára, beleértve teljeskörű elektromos autóflotta szolgáltatást, elektromos töltők értékesítését, kivitelezését, folyamatos üzemeltetését, valamint a villamos energia-szolgáltatást.  Hiszünk abban, hogy a piac és a technológia fejlődése, valamint az elektromobilitást ösztönző intézkedések együttes eredményeként néhány éven belül már nálunk is mindenhol természetes lesz az elektromos autóval történő közlekedés.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kapcsolódó Cikkek

2021.01.22 / E-mobilitás

Jövőfürkészés: elektromos autók mint a jövő energiahálózatának lehetséges alappillérei?

Képzeld el, hogy 2035-öt írunk, és egy elektromos autó boldog tulajdonosa vagy. Nincs ebben ekkor már semmi rendkívüli, hiszen a hagyományos üzemanyaggal közlekedő járművek részaránya egyre alacsonyabb, több nyugati országban már nem is lehet dízelautókkal találkozni, és nálunk is jelentős az elektromos autók részaránya.

Nagyon sokan az elektromos autójukkal járnak munkába azokon a napokon, amikor épp nem otthonról dolgoznak, és amikor megérkeznek a munkahelyükre, az egyik szabad elektromos töltőpontra csatlakoztatják a kocsit. A munkahelyük az épület tetejére telepített napelemes rendszere táplálja ezt a töltőt, az így termelt áramot munkavállalóként céges béren kívüli cafeteria juttatásként kapják. Te is az elektromos autóddal jársz munkába, és a leparkoláskor a töltés elindításához használt okos mobilappban beállítod azt az időpontot, amikor haza szeretnél indulni, tehát amikor azt szeretnéd, hogy 100 százalékon legyen az autód akkumulátora. Majd lezárod a kocsit, felmész az irodába, és elkezded munkanapot.

2020.03.21 / E-mobilitás

E-Golf és ID.3 – a Volkswagen elektromos autói

A Volkswagen Group a világ legnagyobb autóipari csoportja, melyhez olyan ismert márkanevek tartoznak, mint a Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT vagy Porsche. A német autógyár a kiváló autóiról és a folyamatos fejlesztéseiről ismert.
 

Évente 6-7000 autóipari szabadalmat jegyeztet be, és több, mint 13 milliárd eurót költ a K+F feladataira. Ennek egyik központja a zwickaui gyár, mely 2021-től kizárólag elektromos járműveket gyárt.
 

2022.02.28 / E-mobilitás

xHouse: energiaönellátás elektromos autóval

A nemzetközi E.ON csoport innovációs csapata a gyakorlatban is tesztelte a jövő lehetséges szcenárióit, és az egyéves tesztidőszak is igazolta a korábbi elképzelések helyességét: az elektromos autók valóban komoly szerepet játszhatnak az intelligens eszközökkel felszerelt háztartások energia önellátásának megvalósításában.