2019.04.03 / E-mobilitás

Retro EV – az elektromos autózás, mint életérzés

Miközben az az elektromos autózásról nagyon sokan még főleg jövő időben szoktak beszélni, azért már a jelen sem kevésbé lenyűgöző. Németországban, Würzburg és Nürnberg között, az A3-mas autópálya 76-os kijáratánál, a geiselwindi pihenőnél nem csak három gyorsétterem és egy hagyományos benzinkút található, hanem valami egészen új és látványos létesítmény is.

Villámgyors elektromostöltő állomás

Ez az E.ON első saját villámgyors elektromosautó-töltő állomása, amelyet a tervek szerint továbbiak is követnek majd a jövőben. A geiselwindi állomás töltőoszlopai bármilyen elektromos autómodellt ki tudnak szolgálni, a lehető legnagyobb teljesítményükkel a jövőbeni igények kielégítésére is alkalmasak.
 

Itt áll meg Michael M. Richardson is feltölteni az elektromos autóját, ami egy igazi különlegesség: egy 1956-os MG MGA, amelyet a saját cége, a Retro-EV alakított át elektromos hajtásúvá. Az eredetileg amerikai származású Richardson éppen egy klasszikus autóbemutatóról érkezik az angliai Birminghamből, és miközben pár helyen letörli az oldtimerét, nem kis büszkeséggel kezd el mesélni róla. A futurisztikus kinézetű töltőállomás eközben igazi kontrasztot képez a klasszikus jármű nagyon angolos zöld színéhez, a króm-, fa- és bőrborításhoz.
 

Benzinesből elektromossá lett oldtimerek

Első pillantásra az autó nem különbözik a belső égésű motorral rendelkező MG-től. sőt második pillantásra sem. Ahogy Richardson elmagyarázza, az volt az igazi kihívás, hogy kitalálják, milyen lett volna az MGA, ha a mai technológia akkor is elérhető lett volna, amikor az ötvenes években Birminghamben megtervezték és megépítették az autót, beleértve a Richardson kedvenc funkcióját, a James Bond frontrácsot, amelyet Richardson most egy elegáns csuklópánt segítségével nyit fel. Alatta található egy CHAdeMO töltőport, amelyen keresztül az MGA 20 perc alatt elegendő energiát vehet fel egy további 150 km-es utazáshoz. Emellett az MG egy másik töltési opcióval is rendelkezik - egy hátsó fedél alatt lévő T2-AC 230 V-os töltővel, pontosan ott, ahol az üzemanyagtartály töltőnyaka volt az eredeti benzines változatban volt.
 

Richardson megfogalmazása szerint a Retro-EV vállalkozásának víziója az oldimerek műértő átalakítása a mai legmodernebb elektromos meghajtású járművekké. Ahogy fogalmaz, ez nem a belső égésű motorok elleni tiltakozás, hanem sokkal inkább tisztelgés az 1950-es, 60-as és 70-es évek négy keréken járó műalkotásai előtt.  Ahogy elmeséli, az elektromos meghajtásúvá átalakított oldtimereket vezetni valami elképesztő érzés: a hajat lobogtató menetszél, a hangok és illatok egyvelege egy olyan élményt jelent, ami valami teljesen új: ez már a minőségről, a környezetért és az embertársainkért érzett felelősségről, valamint a kifinomult dolgok megosztásáról szól.  
 

„Nem az számít, hogy valami a mienk legyen. Hanem hogy tegyünk is valamit a változásért” – fogalmaz zárásképpen.

Töltsük együtt a jövőt

Tisztább környezet, kisebb zaj és egyéb szennyezés, biztonságosabb közlekedés – az E.ON célul tűzte ki, hogy az ügyfeleinknek egy iránymutató, komplex, modern és kényelmes szolgáltatást nyújtsunk Magyarországon is.

Az E.ON hazánkban is teljes palettáját biztosítja az elektromobilitáshoz szükséges szolgáltatásoknak vállalkozások és önkormányzatok számára, beleértve teljeskörű elektromos autóflotta szolgáltatást, elektromos töltők értékesítését, kivitelezését, folyamatos üzemeltetését, valamint a villamos energia-szolgáltatást.  Hiszünk abban, hogy a piac és a technológia fejlődése, valamint az elektromobilitást ösztönző intézkedések együttes eredményeként néhány éven belül már nálunk is mindenhol természetes lesz az elektromos autóval történő közlekedés.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kapcsolódó Cikkek

2022.02.28 / E-mobilitás

xHouse: energiaönellátás elektromos autóval

A nemzetközi E.ON csoport innovációs csapata a gyakorlatban is tesztelte a jövő lehetséges szcenárióit, és az egyéves tesztidőszak is igazolta a korábbi elképzelések helyességét: az elektromos autók valóban komoly szerepet játszhatnak az intelligens eszközökkel felszerelt háztartások energia önellátásának megvalósításában.

elektromos járművek
2021.11.29 / E-mobilitás

Az elektromos autó előnyei: tíz döntő érv

Amikor 1969-ben megjelent John Brunner amerikai író „Stand on Zanzibar” című novellája, amelyben – többek között – 2010-re az elektromos autók reneszánszát is megjósolta, még nagyon messze voltunk attól, hogy a mindennapi életben használható elektromos autóink legyenek a belső égésű motorral működő járművek helyett.

Elektromos Volkswagen ID.3 és az e-Golf
2021.11.09 / E-mobilitás

Mekkora az elektromos autók hatótávolsága, hogyan növeljük?

Az elektromos autókat sokan korábban a hatótávolságuk miatt nem tartották megfelelőnek a mindennapi közlekedésre, de ez ma már egyre kevésbé probléma. Amikor a villanyautó töltési opciókat és az egyes modellek hatótávolságát is figyelembe vesszük – mint a Nissan Leaf vagy az Audi e-tron, egyre tágabb azok köre, akik kényelemesen tudnának közlekedni elektromos autóval is.

Környezetünk megóvásáért sok mindent tehetünk átlagemberként: szelektíven gyűjtjük a szemetet, kevesebb műanyag csomagolót vásárolunk, háztartásunkban felhagyunk a veszélyes vegyszerek használatával. Ezeket az elveket bárki könnyedén, nagyobb pénzügyi befektetés nélkül követheti, azonban, ha többet szeretne tenni a Föld védelmében, akkor egy idő után fontolóra veszi az elektromos autó vásárlását.

Korábban akadtak olyanok, akik azért vonakodtak a villanyautó vásárlástól, mert attól tartottak, hogy nem tehetnek majd meg nagyobb távolságokat, esetlegesen lemerül menetközben a jármű.

A környezettudatos választáson felül  számos egyéb indok is szól az elektromos járművek használata mellett – alacsonyabb fenntartási költségek, valamint az igénybe vehető állami támogatás