2020.02.17 / E-mobilitás

Minden az Audi e-tron modellről

Az Audi világviszonylatban is az egyik legjobb autómárkának számít, mely a német minőséget jeleníti meg termékeiben. Hatalmas rajongótáborral rendelkezik, az emberek általában a sportosan elegáns kinézet, a modern fejlesztések, az erős modellek és a prémium életérzés miatt választják ezt a márkát.

Ebben a cikkben bemutatásra kerül az Audi új, tisztán elektromos autója, az e-tron Quattro. A bejegyzés első felében megismerheti az előzményeket, a német gyár korábbi próbálkozásait, illetve a modell műszaki adatait.

A cikk végén pedig megtudhatja, mennyibe kerül ez az e-autó, és milyen újabb változatok várhatók 2020-ban.

Az Audi első tisztán elektromos terepjárója

Az Audi már jó néhány éve tesztelgeti az elektromos autózás határait, az első e-tron koncepció a 2009-es Frankfurt Motor Show-n jelent meg. Ezután egészen 2015-ig kellett várni a kereskedelemben is kapható modellre.
 

Az R8 e-tron a gyár sportkocsiján alapult, és kevesebb, mint 100 darabot adtak el belőle világszerte.* Az autó 456 lóerős teljesítménnyel és 919 Nm-es nyomatékkal rendelkezett, és a 3,9 másodperc alatt gyorsult fel százra. A 92 kWh teljesítményéhez 450 kilométeres hatótáv társult. A legfőbb hátránya a magas, 1 millió eurós ára volt.  

Az e-autózás fejlődésével hatalmas nyomás hárult a német gyárra, hogy egy mindenki számára elérhető, tisztán elektromos kocsit valósíthasson meg. A SUV-ok térhódítását sem lehetett figyelmen kívül hagyni, így az Audi a 2015-ös Frankfurt Motor Show-n bemutatta a luxus crossover SUV-jét, az e-tron Quattro-t.
 

A 2019. májusától piacra dobott e-tront nem véletlenül kedvelik a vásárlók. Az autó kiváló megjelenését és dinamikus haladását a kritikusok is elismerik. A modell hozza a német gyártótól elvárható minőséget, és kiegészíti a benzines és dízel SUV-kínálatot.

*Forrás: www.digitaltrends.com

Az Audi e-tron ára és a legfőbb tudnivalók

Az Audi e-tron modellt a német gyár tudatosan úgy fejlesztette ki, hogy a Q5 és Q7 típusok között helyezkedjen el. Így azok a vásárlók, akik korábban ezeket vették, ellenérzések nélkül ülhetnek át az elektromos autóba. A súlyukat tekintve az e-tron Quattro jóval nehezebb még a nagyobb Q7-nél is.

Belső és külső

Az e-tron megjelenésénél a német gyár a jól bevált luxus terepjáró dizájnt követte. Az elektromos meghajtásról a hűtőrács zárt lamellái, a kipufogó hiánya és a fényszóró alján található, négy vízszintes led csík árulkodik.
 

A hatalmas belső tér teljesen ergonomikus, minden kezelőszerv kényelmesen elérhető és áttekinthető. Az anyagválasztásban is megjelenik az Audi által képviselt minőség, a bőr, a fa és a lakozott felületek elosztása nagyon szép együttest alkot.

Végsebesség és hatótáv

Az Audi akár 411 kilométeres hatótávot ígér az új modelljével, a vezetési stílustól és a használati módtól függően. Ha Ön végig autópályán használja, akkor egy töltés reálisan 300 km körüli távolságra elegendő.
 

A prémium SUV gyorsulása erőteljes, mindössze 5,8 másodpercre van szüksége a 100 km/h-ás tempó eléréséhez. A végsebesség 200 km/h, mert az elektronika csak ennél az értéknél korlátozza le a teljesítményt.

Kapcsoljon rá a tiszta környezetért!

 
 
 

Motor

A 355 lóerős összteljesítményű elektromotorok közül az egyik a jármű elejében, a másik a hátuljában kapott helyet. Ezeket Győrben, az Audi gyárában készítik a magyar szakemberek, és onnan kerülnek át a Brüsszelben működő összeszerelő üzembe.

Akkumulátor

Az e-tron tömegének jelentős részét teszik ki a folyadékhűtésű akkumulátorok, a 20 darab 60 Ah-s cella egyenként is cserélhető. A 95 kWh-s összteljesítményük azt jelenti, hogy egy otthoni aljzatról akár 40 órába is telhet az elektromos autó töltése. 11kW-os ipari töltővel felszerelkezve viszont már 9 óra elegendő lehet.
 

Az Audi a prémium minőséghez a gyorstöltési lehetőségeket is kifejlesztette, az e-tron akár 150 kW-t is fogadni tud. Az ekkora teljesítmény leadására képes, egyenárammal működő gyorstöltők egyre több helyen elérhetővé válnak, és a segítségükkel mindössze 30 perc szükséges a 80%-os, illetve 48 perc a 100%-os töltöttséghez.

Extrák

A német gyár vadiúj zöldautója a korszerű fejlesztéseket kapott. Haladás közben beállítható az intelligens energia-visszatáplálás, a virtual cockpit nevű műszerfal pedig az összes fontos paramétert valós időben mutatja, hogy Ön bármikor tisztában lehessen az autó aktuális állapotával.

 

A választható extrák köre is rendkívül széles, ideértve az adaptív tempomatot, a sávtartó automatikát vagy a közlekedési táblákon alapuló sebességfigyelést. Az olyan kiegészítők, mint az elektromos rögzítőfék, az elektromos visszapillantó tükrök, vagy a hatalmas méretű, 660 literes csomagtér, tökéletesen illeszkednek a jármű prémium kategóriájához.

Mennyibe kerül

Az Audi e-tron alapára 28 475 940 Ft. Az alapkivitel mellé majdnem százféle kiegészítő és felszereltség választható, melyekkel az ár már megközelítheti a 40 millió forintot is. Az újdonságok között olyan dolgok is elérhetők, mint a head-up kijelző, ami a vezetést segítő információkat a szélvédőre vetíti ki.

 

Az Audi itthon egyértelműen a prémium kategóriában versenyez, ez a helyzet az e-tronnal is. A konkurenciát nézve, az amerikai Tesla Model X 75D hasonló árért 100 lóerővel erősebb motort, de 20 kWh-val kisebb akksit ad. A Jaguár I-Pace modellje viszont árban és teljesítményben is hasonló a német gyár autójához.

 

Ön az Audi e-tront az E.ON E-flotta keretében is elérheti, ahol nincs más kiadása, mint a fix havi díj. Ez minden hónapban tervezhető költséget jelent, ráadásul tartalmazza a jármű kötelező- és Casco biztosításának díját, a téli- és nyári gumiszettet és a rendszeres szervizeket is. 

Hátrányok

Az e-tron egyik jellegzetessége, hogy az akkumulátorok egy része a hátsó ülések alatt kapott helyet, így az ott helyet foglalóknak kicsit fel kell húzniuk a lábukat a kényelmes utazáshoz. Egy másik bosszantó apróság lehet még, hogy az érintőkijelzők felületén nagyon könnyen meglátszanak az ujjlenyomatok, ami csúnyán mutat az egyébként tetszetős belső térben.

További meglepetések 2020 után

Az Audi elkötelezett az e-autózás mellett, a tervek szerint 2025-ig 20 tisztán elektromos modellt dob majd piacra. Az e-tron széria is két újabb taggal bővül, már 2020-tól.

 

Az e-tron Sportback SUV-ot a 2017-es Shanghai Motor Show-n mutatták be, és az e-tron Quattro elektromos rendszerére és akkupakkjára épül. A hivatalos adatok szerint 500 km-t tud majd egy feltöltéssel megtenni, és 496 lóerős motorja 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel a jármű tömegét álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra.

 

A másik e-tron változat egy coupé, és a GT nevet kapta, amikor az Audi a 2018-as Los Angeles Auto Show-n bemutatta a nagyközönség számára. A jármű a konszern tulajdonába tartozó Porsche Taycan alaplemezére épül, és a 800 Voltos feszültséggel működő elektromos rendszere az ígéretek szerint le tudja majd csökkenteni a töltési időt. A két szinkron elektromotor együttes teljesítménye elérheti az 582 lóerőt. A GT 90 kWh-s akkumulátor csomagja 400 kilométeres hatótávot ígér.

 

Az e-tron brand nevet megkapja a Q4 alapokon nyugvó luxus SUV is, mely a szintén a konszernhez tartozó Volkswagen MEB alaplemezét használja majd. Ez a modell még nem biztos, hogy elkészül 2020-ban, a német gyár előzetesen 2020/2021-et jelölt meg a piacra dobáshoz. A 2019-es Genfi Autókiállításon bemutatott jármű 82 kWh-ás akkucsomagja 450 kilométeres megtehető távot kínál majd, és 6,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet.

 

Összegzés

Az Audi e-tron Quattro nem hazudtolja meg a német gyár által kínált minőséget, melyet az eleganciája és kifinomultsága is erősít. A hatalmas belső terei, modern technológiai megoldásai, és kiváló úttartása ideális városi SUV-vé teszi.
 

Egy ilyen autóban ülve Ön is megmutatja elköteleződését a zöld technológiák iránt, ami napjaink szmogban fuldokló közösségeiben elég fontos szempont. Ha Ön céges autó vásárlása mellett dönt, akkor nehezen talál majd ennél kifinomultabb megoldást!

Kapcsoljon rá a tiszta környezetért!

 
 
 

Kapcsolódó Cikkek

2019.10.17 / E-mobilitás

Elektromos autó fali töltő – Ez lesz a villanyautózás jövője?

A „We’ve got the power” zenéjére táncol a nagyi, miközben a család elektromos autóját egy Magyarországon eddig nem megszokott módon tölti, azaz nem utcai töltőről és nem is a hagyományos "kettőhúszról" – otthoni elektromos autó fali töltőről.  Ugye Te is láttad már a legújabb reklámfilmünket? Ha nem, most még egyszer alaposabban is megnézheted.

2020.02.26 / E-mobilitás

Elektromos BMW-k: mi van a karosszéria alatt?

Rohamosan terjednek az elektromos autók, és a zöldforradalomból olyan prémium autógyártók sem maradhattak ki, mint a BMW. Természetesen egy elektromos BMW továbbra is a minőséget képviseli, miközben mindent megtesz a környezet megóvásának érdekében. Ha Ön ezt a fajta járművet választja, akkor egy olyan jó megjelenésű e-autóhoz jut, amely minden kilométeren bizonyítja elköteleződését a modern technológiák iránt.
 

Ezek a BMW modellek úgy készülnek, hogy a fenntartható fejlődést tartják szem előtt, miközben kényelmes útitársnak bizonyulnak a városban vagy az országutakon egyaránt. Hatótávjuk pedig lehetővé teszi, hogy tulajdonosként bármikor kimozdulhasson a településhatárokon kívülre is.
 

2019.04.03 / E-mobilitás

Retro EV – az elektromos autózás, mint életérzés

Miközben az az elektromos autózásról nagyon sokan még főleg jövő időben szoktak beszélni, azért már a jelen sem kevésbé lenyűgöző. Németországban, Würzburg és Nürnberg között, az A3-mas autópálya 76-os kijáratánál, a geiselwindi pihenőnél nem csak három gyorsétterem és egy hagyományos benzinkút található, hanem valami egészen új és látványos létesítmény is.