Navigáció: Főoldal

Őrláng kártya

Kérdések és válaszok
az e-számláról

Mi az az e-számla?

Az e-számla elektronikus formában kiállított számla, mely ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a nyomtatott számla, de megkíméli Önt a sorban állástól és a papírokkal való vesződéstől.

Az e-számlára való váltást követően nem küldünk Önnek többet postai úton, papíralapú számlát, elektronikus számláit Online ügyfélszolgálati oldalunkon tekintheti meg és online kényelmesen, biztonságosan fizetheti be.

Hogyan fizethetem be az e-számlát?

Az e-számla mentesíti Önt a nyomtatott számlák kezelésétől, így valamely kényelmes, nem papíralapú fizetési módon egyenlíthető ki:

  • Csoportos beszedési megbízással
  • Banki átutalással
  • Bankkártyás fizetéssel
  • Komfort Kártyával

Hogyan kapom meg az e-számlámat?

A számlája elkészültéről e-mail értesítést küldünk Önnek, amelyet Online ügyfélszolgálatunkon tekintheti meg.

Hogyan őrizhetem meg az e-számláimat?

Számláit Online ügyfélszolgálatunkon automatikusan eltároljuk Önnek, így azokhoz Ön bárhonnan, bármikor hozzáférhet. Természetesen számláit saját számítógépére is letöltheti.

Mi biztosítja az e-számla hitelességét?

Az e-számla elektronikus aláírással és időbélyeggel rendelkezik.
Az elektronikus aláírás hitelesen igazolja a számla kiállítójának személyét, továbbá biztosítja tartalmának sértetlenségét. Az időbélyeg pedig hitelesen igazolja a dokumentum létezésének vagy a tranzakció végrehajtásának időpontját.

Alkalmas-e hivatalos igazolásra az e-számla?

Igen, az e-számla jogi megítélése megegyezik a papíralapú számláéval. Az e-számla ugyanazokat a számlaadatokat tartalmazza, mint a nyomtatott számla, igazolásként bármely hivatalos szerv elfogadja, de csak elektronikus formában.

Mind az áram-, mind a gázszámlámat fizethetem e-számlával?

Igen, mindkét szolgáltatás esetében lehetősége van az e-számla használatára.

Ha több fogyasztási helyem is van, mindegyik esetében külön kell az e-számlát igényelnem?

Amennyiben a fogyasztási helyei egy Felhasználó azonosítóhoz tartoznak, akkor egyszerre az összes esetén be tudja állítani az e-számlát.
Amennyiben viszont Önnek több Felhasználó azonosítója van, akkor mindegyik Felhasználó azonosító esetében el kell végezni a beállítást. Azonban ez csupán pár kattintással „kerül többe” Online ügyfélszolgálatunkon, ahol a jobb felső sarokban tud az egyes Felhasználó azonosítói között váltani.
Természetesen arra is van lehetősége, hogy bizonyos számláit elektronikusan, másokat pedig papíralapon kérje.

Mennyibe kerül az e-számla?

Az e-számla ingyenes szolgáltatás.

Hogyan igényelhetek e-számlát?

Az e-számlát Online ügyfélszolgálatunkon csupán pár kattintással beállíthatja, ehhez részletes útmutatót nyújtunk az E-számla igénylés menüpontban.

Mi a teendő, ha szeretném lemondani az e-számlát és visszatérni a papíralapú számlázásra?

Az Online ügyfélszolgálatunk E-számla menüpontjában egyszerűen megteheti ezt.

Mi a különbség az e-számla és a Díjnet között?

Elektronikus számláit nem csupán az E.ON Online ügyfélszolgálati oldalán tudja kezelni, hanem lehetősége van más számlabemutató rendszert is választani.

Az E.ON számláit elektronikus formában a következő rendszerekben kérheti:

  • Az E.ON saját e-számlája, melyet az Online ügyfélszolgálatunkon kezelhet
  • Díjnet

Fontos, hogy elektronikus számláit csak egy rendszeren keresztül kaphatja, azonban bármikor dönthet úgy, hogy egyik rendszerről áttér a másikra.

Amennyiben Ön már számláit a Díjnet rendszerén keresztül kapja, azonban szeretne áttérni az E.ON Online ügyfélszolgálati oldalán kezelhető e-számlára, először le kell mondania meglévő elektronikus számláját a Díjnet oldalán, utána igényelhet csak e-számlát az E.ON Online ügyfélszolgálati oldalán.