Navigáció: Főoldal


Kérdések és válaszok
az e-számláról

Mi az az e-számla?

  • Elektronikus formában kiállított számla, amely ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a nyomtatott papírszámla
  • Az e-számlára váltást követően nem küldünk papíralapú számlát, elektronikus számláit Online ügyfélszolgálatunkon tekintheti meg

Mennyibe kerül az e-számla?

  • Az e-számla ingyenes szolgáltatás

Hogyan fizethetem be az e-számlát?

  • Átutalással
  • Csoportos beszedési megbízással
  • Bankkártyás fizetéssel Online ügyfélszolgálatunkon

Alkalmas-e hivatalos igazolásra az e-számla?

  • Igen, az e-számla jogi megítélése megegyezik a papíralapú számláéval. Az e-számla ugyanazokat a számlaadatokat tartalmazza, mint a nyomtatott számla, igazolásként bármely hivatalos szerv elfogadja, de csak elektronikus formában.

Ha több fogyasztási helyem is van, mindegyik esetében külön kell az e-számlát igényelnem?

Amennyiben a fogyasztási helyei egy felhasználó azonosítóhoz tartoznak, akkor egyszerre az összesre be tudja állítani az e-számlát. Ha több felhasználó azonosítója van, akkor mindegyik esetében külön kell elvégezni a beállítást. Online ügyfélszolgálatunkon a jobb felső sarokban tud felhasználó azonosítói között váltani.

Mi a különbség az E.ON e-számla és a Díjnet között?

A Díjneten keresztül akár több szolgáltatótól érkező számlák is megtekinthetőek elektronikus formában, többek közt az E.ON számlák is.
Számláit elektronikus formában a következő módokon kérheti:
  • Online ügyfélszolgálatunkon, saját e-számla rendszerünkön keresztül
  • Díjneten keresztül
Elektronikus számláit csak egy rendszeren keresztül kaphatja, azonban bármikor dönthet úgy, hogy egyik rendszerről áttér a másikra. Amennyiben elektronikus számláit jelenleg a Díjneten keresztül kapja, azonban szeretne áttérni, először le kell mondania a meglévő szolgáltatást a Díjnet oldalán, majd igényelni saját e-számlánkat Online ügyfélszolgálatunkon.

Hogyan kapom meg az e-számlámat?

A számlája elkészültéről e-mail értesítést küldünk Önnek, amelyet Online ügyfélszolgálatunkon tekintheti meg.

Hogyan őrizhetem meg az e-számláimat?

Számláit Online ügyfélszolgálatunkon automatikusan eltároljuk Önnek, így azokhoz Ön bárhonnan, bármikor hozzáférhet. Természetesen számláit saját számítógépére is letöltheti.

Mi biztosítja az e-számla hitelességét?

Az e-számla elektronikus aláírással és időbélyeggel rendelkezik.
Az elektronikus aláírás hitelesen igazolja a számla kiállítójának személyét, továbbá biztosítja tartalmának sértetlenségét. Az időbélyeg pedig hitelesen igazolja a dokumentum létezésének vagy a tranzakció végrehajtásának időpontját.

Mind az áram-, mind a gázszámlámat fizethetem e-számlával?

Igen, mindkét szolgáltatás esetében lehetősége van az e-számla használatára.

Hogyan igényelhetek e-számlát?

Az e-számlát Online ügyfélszolgálatunkon csupán pár kattintással beállíthatja, ehhez részletes útmutatót nyújtunk az E-számla igénylés menüpontban.

Mi a teendő, ha szeretném lemondani az e-számlát és visszatérni a papíralapú számlázásra?

Az Online ügyfélszolgálatunk E-számla menüpontjában egyszerűen megteheti ezt.